T-Mobile stunt met gsm en simonly abonnementen

Provider T-Mobile gaat zeer waarschijnlijk stunten met haar tarieven voor de mobiele- en sim only abonnementen. De Nederlandse tak van het bedrijf heeft de opdracht gekregen om de 1 miljoen klanten die het afgelopen drie jaar heeft verloren aan prijsvechters, weer terug te winnen door een ‘agressief prijsbeleid’. Dat schrijft de website www.simonlyvergelijken.nl.

Mislukte verkoop van T-Mobile Nederland

Eerder stond T-Mobile nog te koop. Deutsche Telekom probeerde de Nederlandse tak van T-Mobile te verkopen, maar dat mislukte. Er kwam geen goed genoeg bod binnen in de ogen van Deutsche Telekom. Nu wil het moederbedrijf daarom zo snel mogelijk weer klanten winnen in Nederland, door de gaan stunten met bijvoorbeeld de tarieven voor een sim only abonnement bij T-Mobile. Dit ‘agressieve prijsbeleid’ moet het marktaandeel van de provider weer flink opvoeren.

tmobile-stunt

Overstappers naar andere sim only providers

T-Mobile verloor het afgelopen jaar voornamelijk klanten aan KPN en Tele2. De afgelopen drie jaar liepen maar liefst 1 miljoen klanten weg bij T-Mobile in Nederland. Dit heeft volgens analisten grotendeels te maken met de relatief hoge prijzen in Nederland. T-Mobile doet nu al haar best om in een beter daglicht te komen. Zo adverteren zij volop met het feit dat ze uit een test tot ‘beste netwerk van Nederland’ zijn gekozen.

Prijzen van sim only abonnementen

Mogelijk worden de prijzen voor de sim only abonnementen van T-Mobile, maar ook voor de mobiele abonnementen met toestel, in de komende maanden al verlaagd. Nu liggen de prijzen voor de abonnementen nog relatief hoog.Ondanks de afgeketste onderhandelingen over een overname, blijft T-Mobile Nederland nog altijd in de etalage staan. Het stunten met de prijs lijkt een goed idee. In de Verenigde Staten besloot T-Mobile ook flink te stunten met de prijzen, en dat heeft aangeslagen. Het bedrijf zag in dat land het klantenbestand flink groter worden. Het moederbedrijf van T-Mobile Nederland hoopt daarom ook dat dit in Nederland uiteindelijk gaat leiden tot het terugwinnen van de verloren klanten.

Reageer op dit bericht

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *