Simyo geduchte concurrent voor Ben
Ben heeft er met de komst van Simyo een geduchte concurrent bijgekregen. Zowel Ben als Simyo hebben vrijwel dezelfde sim only abonnementen. Maar dat het aan de buiten kant er uit ziet als of beide providers het zelfde leveren wil nog niet zeggen dat het ook zo is. Dus om daar een antwoord op te krijgen gaan we de twee vergelijken op een aantal punten om toch wellicht een verschil te ontdekken.
Kosten
Beiden providers bieden vrijwel dezelfde abonnementen, bundels en aanbiedingen aan. De kosten voor een abonnementen zijn daardoor identiek.
Netwerk
Zowel Simyo als Ben zijn mvno’s. Dat houdt in dat ze beide gebruik maken van een netwerk van een reguliere mobiele provider. Zo maakt Ben gebruik van het netwerk van T-Mobile en Simyo van KPN. Het is lastig om te bepalen welk netwerk het beste is omdat dit ook afhankelijk is van de locatie waar je je bevindt in Nederland. Beide providers hebben over het algemeen een zeer degelijk netwerk.
Klantenservice
In de klantenservice is een verschil te vinden, omdat klantenservice van beide providers op verschillende manier te bereiken zijn. Zo is de klantenservice van Ben is te bereiken via de telefoon (35 cent per gesprek) en per e-mail. De klantenservice van Simyo is via Twitter, telefonisch (deze is gratis) en e-mail te bereiken.
Als je gebruik maak van Twitter is de klantenservice van Simyo een goeie oplossing. Wij hebben deze getest en binnen 2 uur werd onze vraag beantwoord. Daarbij is de telefonische klantenservice van Simyo ook gratis. Twee punten waarop Simyo het duidelijk wint.
Overige diensten
Beide providers bieden nog een aantal extra services aan bij hun abonnementen. Maar deze komen in alle gevallen overeen. Zoals gratis nummerbehoud, een abonnement dat iedere maand opzegbaar is en het beltegoed wat je niet kunt meenemen naar de volgende maand.
Conclusie
De overeenkomsten tussen beide providers zijn erg groot. Alleen de klantenservice van Simyo is iets beter. Voor de rest zal het een kwestie van smaak zijn welke provider je het beste kunt kiezen. Kijk op de volgende links als je een sim-only abonnement van Ben of Simyo wilt bestellen.
Ik heb momenteel een Ben abonnement maar het valt me zwaar, zwaar, zwaar tegen!
De kwalititeit van het netwerk is ontzettend slecht en hetzelfde geld vor de klantenservice!
Klantenservice van Ben is verschrikkelijk, je wordt amper geholpen en ik zit nu al een aantal maanden ZONDER internet terwijl ik er wel voor betaal!
Kortom, schaf geen Ben abonnement aan!
Ik ga deze maand nog overstappen naar Simyo, hopeljk is deze beter!